
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores mantienen los derechos sobre los artículos y por tanto son libres de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra bajo las condiciones siguientes:
Reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra).
RIIEP está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)

La Universidad Santo Tomás conserva los derechos patrimoniales de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia anteriormente mencionada.
Assessing a country’s scientific contribution towards sustainability from higher education: a methodology for measuring progress towards the Sustainable Development Goals (SDG)
Objective. To develop a methodology to evaluate the country’s scien tific production regarding the fulfillment of the Sustainable Develop ment Goals. Methodology. A data set of national and international re positories of science and technology where the scientific production of Colombia is housed was configured; these repositories are recog nized for housing products related to the topics of the Sustainable Development Goals. Complex network analysis and indicators such as perplexity and coherence were used as methodology. Results. Among the most important results, the synchronization of scientific products related to the «End Poverty», «Zero Hunger» and «Health and Well being» goals stands out. The methodology used as a tool to analyze the scientific production of a country regarding the fulfillment of the sustainable development goals is highlighted.
How to Cite
Most read articles by the same author(s)
- Oscar Yecid Aparicio Gómez, Mauricio Antonio Cortés Gallego, Ethical Challenges of Artificial Intelligence in the personalization of learning , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 17 No. 2 (2024)
- Olga Lucía Ostos Ortiz, Oscar Yecid Aparicio Gómez, José Gabriel Mesa Angulo, Learning convergence in the metaverse , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 15 No. 2 (2022)
- Olga Lucía Ostos Ortiz, Diana María Cuartas Méndez, Fray Eduardo González Gil, Strategies for capacity building in science, technology and innovation in higher education , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 13 No. 2 (2020)
- Oscar Yecid Aparicio Gómez, Olga Lucía Ostos Ortiz, Mauricio Antonio Cortés Gallego, Constanza Abadía García, Systematic analysis of articles published in the Inter-American Journal of Education, Research and Pedagogy (RIIEP) during 2014-2019 , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 12 No. 2 (2019)
- Olga Lucia Ostos Ortiz, Towards a renewed and transformative education in Latin America , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 19 No. 1 (2026)