Cuando la REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD recibe la postulación de un original por parte de su autor, ya sea a través de correo electrónico o postal, considera que puede publicarse en formatos físicos y/o electrónicos y facilitar su inclusión en bases de datos, hemerotecas y demás sistemas y procesos de indexación. REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD autoriza la reproducción y citación del material de la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita el nombre de la revista, los autores, el título del artículo, volumen, número y páginas. Las ideas y conceptos expresados en los artículos son responsabilidad de los autores y en ningún caso reflejan las políticas institucionales de la UNAD
Apropiaciones y usos de portatiles e internet en castilla la nueva
Leaning to Discussion Grupos' technique, the authors present a brief overview about to how the school community of Castilla la Nueva (Meta, Colombia) assumes technology and what kind of uses and appropriations of the Internet and laptop rest in such technological approaches. Also, the participant’s opinions highlights in matters relating to the understanding, leisure and identity, they find in that technology’s expressions another stage of ownership.
Given the recent intention of the accompany teaching practices with effective use of NTIC, the paper asks to the importance of considering the views, opinions and perceptions that school communities have to respect these technology’s expressions as an essential element of a gamble own teaching and in tune with the demands of the world, even more so what was intended, as in the case of Colombia, is to get significant progress in the politics of digital literacy.