
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores mantienen los derechos sobre los artículos y por tanto son libres de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra bajo las condiciones siguientes:
Reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra).
RIIEP está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)

La Universidad Santo Tomás conserva los derechos patrimoniales de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia anteriormente mencionada.
Mediación pedagógica en la narrativa visual de cursos virtuales introductorios a licenciaturas
This article is the product of the research project Subjectivity, technology and education through the pedagogical mediation of visual narrative in virtual courses (PIE 002 of 2016 ECEDU -UNAD). Based on a documentary research methodology, the article presents findings regarding pedagogical mediation in the context of communication of visual culture in virtual educational processes and reflects on the construction of subjectivities in these interactions. The article is organized in three conceptual sections: the first looks at pedagogical mediation in virtual learning environments; the second evaluates pedagogical mediation, and the third addresses subjectivity and technology: expression in the visual narrative. The article then presents findings from the observation of the courses and the students' responses to the visual narrative proposal for the virtual courses
How to Cite
Most read articles by the same author(s)
- Sandra Acevedo Zapata, Carlos Alberto Babativa Novoa, Geilert De la Peña Consuegra, Autonomy in university students in the virtual teaching and learning environments , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 15 No. 1 (2022)
- Sandra Acevedo Zapata, Guidance With Digital Narratives to Train Distance and Virtual Higher Education Teachers , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 14 No. 2 (2021)