Cuando la REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD recibe la postulación de un original por parte de su autor, ya sea a través de correo electrónico o postal, considera que puede publicarse en formatos físicos y/o electrónicos y facilitar su inclusión en bases de datos, hemerotecas y demás sistemas y procesos de indexación. REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD autoriza la reproducción y citación del material de la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita el nombre de la revista, los autores, el título del artículo, volumen, número y páginas. Las ideas y conceptos expresados en los artículos son responsabilidad de los autores y en ningún caso reflejan las políticas institucionales de la UNAD
A didactic proposal for content organization to teach genetics in distance higher education
Based on the acknowledgement of situations hindering learning contents in the area of genetics, a proposal containing three thematic units aimed to facilitate learning processes for the students enrolled in the Genetics Course at Universidad Nacional Abierta y A Distancia (UNAD) is designed. It should be noted that this proposal is not restricted to open and distance learning, but a point of departure to strengthening educational processes from reflection on practice. In this sense, relationship between the contents in the three units aforementioned and the structure of skills to be evaluated in each is presented, based on the notion of content interrelation and collective knowledge construction from observation and analysis processes integrating experience as a key aspect for understanding among students.