Cuando la REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD recibe la postulación de un original por parte de su autor, ya sea a través de correo electrónico o postal, considera que puede publicarse en formatos físicos y/o electrónicos y facilitar su inclusión en bases de datos, hemerotecas y demás sistemas y procesos de indexación. REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD autoriza la reproducción y citación del material de la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita el nombre de la revista, los autores, el título del artículo, volumen, número y páginas. Las ideas y conceptos expresados en los artículos son responsabilidad de los autores y en ningún caso reflejan las políticas institucionales de la UNAD
A comparison of learning, attitude and scientific reasoning when teaching chemistry in distance and traditional education
This research compares students’ learning, attitude and scientific reasoning in the chemistry course at two universities from Bogotá, Colombia. One of them has a distance education system and the other one follows a traditional education method. Both universities have different teaching methods and their students are different too. The distance university is public and its students come from lower and middle strata. The other one is a private university, whose students come from upper middle and high strata. At the distance University there are about 8,000 students while the private one has 2,000 students. According to the results, no significant differences were in any of the variables used depending on the mode of study.