Cuando la REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD recibe la postulación de un original por parte de su autor, ya sea a través de correo electrónico o postal, considera que puede publicarse en formatos físicos y/o electrónicos y facilitar su inclusión en bases de datos, hemerotecas y demás sistemas y procesos de indexación. REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD autoriza la reproducción y citación del material de la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita el nombre de la revista, los autores, el título del artículo, volumen, número y páginas. Las ideas y conceptos expresados en los artículos son responsabilidad de los autores y en ningún caso reflejan las políticas institucionales de la UNAD
Thinking skills: a viewpoint from meta-reading
This document describes an intervention proposal based on metareading that enables students to develop five thinking skills: classifying, compare and contrast, decision-making, induction and deduction. Through this proposal was implemented a strategy that aims to encourage the development of these skills by taking as its starting point metareading through IPLER method.
To carry out the proposed five instruments designed and implemented that allowed to diagnose and determine levels of student improvement over the implemented skills through each stage of the process. Module is also designed with activities that should be developed to exercise every listed skills.
As a result of the implemented proposal data obtained were treated qualitatively and quantitatively. The interpretation of them allowed to observe the skills development of students.