Cuando la REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD recibe la postulación de un original por parte de su autor, ya sea a través de correo electrónico o postal, considera que puede publicarse en formatos físicos y/o electrónicos y facilitar su inclusión en bases de datos, hemerotecas y demás sistemas y procesos de indexación. REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD autoriza la reproducción y citación del material de la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita el nombre de la revista, los autores, el título del artículo, volumen, número y páginas. Las ideas y conceptos expresados en los artículos son responsabilidad de los autores y en ningún caso reflejan las políticas institucionales de la UNAD
Classroom projects, a successful experience of formative research
This paper seeks to provide a theoretical framework based on sociology and anthropology and to make a methodological scheme using the approaches by Alfred Reginald Radcliffe-Brown, Bronislaw Malinowsky and Émile Durkheim; capturing also the importance of the contextualized research through the perspective view displayed by the Tofflers in Revolutionary Wealth, and thus revealing the evolution of the economic society.
From a globalized education approach, the study made by the professor Ricardo Mosquera has also been joint, retaking the Augustinian pedagogical proposal, which illustrates educational experiences such as classroom projects, the achievements made in the cognitive and skilling process, and the reinforcement of values in the teachinglearning process of students, teachers and administrative officers as a social network of knowledge.