
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores mantienen los derechos sobre los artículos y por tanto son libres de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra bajo las condiciones siguientes:
Reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra).
RIIEP está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)

La Universidad Santo Tomás conserva los derechos patrimoniales de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia anteriormente mencionada.
Contributions of the Lesson Study methodology to the evolution of pedagogical practices in primary school teachers
The purpose of this text is to analyze the transformation of pedagogical practices from the implementation of the Lesson Study methodology in three primary school teachers of public schools in Bogota-Colombia. The methodology adopted was the Pedagogical Action Research design, under a qualitative approach, with the use of the Lesson Study methodology and the analysis of reflection cycles. The results present the evolutions in the actions of planning, execution and evaluation of learning that occurred during the research process. The research concludes that the Lesson Study promotes collaborative work, reflection and improvement of pedagogical practices at different educational levels.