
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores mantienen los derechos sobre los artículos y por tanto son libres de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra bajo las condiciones siguientes:
Reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra).
RIIEP está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)

La Universidad Santo Tomás conserva los derechos patrimoniales de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia anteriormente mencionada.
Proficiency level and perceptions of English teachers: Implementation of a bilingualism policy
The main purpose of this study is to analyze the level of competence of English teachers in Tuluá and their perception of the implementation of a bilingual public policy. A mixed methods approach with quantitative and qualitative instruments was used for data collection. The findings of this study reveal the need to strengthen teacher training beyond knowledge of methodologies. It is confirmed that other needs must be considered as part of the implementation of bilingualism programs in Colombia, such as access to the internet and digital resources. This study could be the starting point for new research on the implementation of local bilingual policies.