Cuando la REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD recibe la postulación de un original por parte de su autor, ya sea a través de correo electrónico o postal, considera que puede publicarse en formatos físicos y/o electrónicos y facilitar su inclusión en bases de datos, hemerotecas y demás sistemas y procesos de indexación. REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD autoriza la reproducción y citación del material de la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita el nombre de la revista, los autores, el título del artículo, volumen, número y páginas. Las ideas y conceptos expresados en los artículos son responsabilidad de los autores y en ningún caso reflejan las políticas institucionales de la UNAD
The influence of academic cheating in professional formation: student´s perceptions
This article is based on the results of ethnographic research entitled: “Attitudes towards academic fraud in university” developed in the city of Pasto. “This research used different data collection techniques such as in-depth interviews, write-in-the-board and questionnaires. This information was analyzed with the method called “distill information”. Conclusions derived from this method offer contrasting results with nationally and internationally reputed research studies, which warn about adverse effects fraud may have in the quality of educational processes, mostly in the scenario of a favorable opinion toward academic cheating.