Cuando la REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD recibe la postulación de un original por parte de su autor, ya sea a través de correo electrónico o postal, considera que puede publicarse en formatos físicos y/o electrónicos y facilitar su inclusión en bases de datos, hemerotecas y demás sistemas y procesos de indexación. REVISTA DE INVESTIGACIONES UNAD autoriza la reproducción y citación del material de la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita el nombre de la revista, los autores, el título del artículo, volumen, número y páginas. Las ideas y conceptos expresados en los artículos son responsabilidad de los autores y en ningún caso reflejan las políticas institucionales de la UNAD
Teaching strategies for learning English using the Rosetta Stone tool by eighth graders in the Leon de Greiff College
The possibilities of cyberspace in the educational world beyond their contributions as an information source or didactic and communication resources. It allows students to develop skills and become aware of their opinions formed from critical reflection and autonomy. Access to cyberspace enables content ownership and joint construction of it in collaboration with others. In this sense, the relationship between technology and education is more evident and necessary.
This article reflective nature of qualitative research hermeneutical kind, presents the results, due to the processes of interaction of the eighth grade students of the León de Greiff School, Aguazul Township, with web Rosetta Stone. Through this analysis the potentiation of the English language is evidence that site and some teaching strategies that allow the use of cyberspace inside and outside the classroom are formulated.