
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores mantienen los derechos sobre los artículos y por tanto son libres de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra bajo las condiciones siguientes:
Reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra).
RIIEP está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)

La Universidad Santo Tomás conserva los derechos patrimoniales de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia anteriormente mencionada.
Biocultural ecological restoration: customary process of Afro-Caucacan communities
Through of the collective memory of Afro-Colombian communities in the Cauca Department, ecological restoration is proposed as a customary process involving environmental, territorial, biocultural management, and actions for ecological recovery and restoration, despite the global dynamics of exploitation and extraction during the Afro-descendant transhumance in the Cauca Department, which have been underlying causes of the negative transformations suffered by ecosystems. Lastly, it is suggested from ethnoecology to document, analyze, and raise awareness of the biocultural territorial construction practices for the restoration of degraded areas.
How to Cite
Most read articles by the same author(s)
- Gerardo Eliud López Vargas, Luis Eduardo López Vargas, Law of origin and normative determinations of the Nation State - Contrasts in the management of the Biocultural Colombia territory from the indigenous approach , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 18 No. 1 (2025)
- Diana Alejandra Soto Ossa, Luis Eduardo Lopez Vargas, Puracé Epistemology and the Philosophy of Tranquility , Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP: Vol. 18 No. 1 (2025)