
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores mantienen los derechos sobre los artículos y por tanto son libres de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra bajo las condiciones siguientes:
Reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra).
RIIEP está bajo una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)

La Universidad Santo Tomás conserva los derechos patrimoniales de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia anteriormente mencionada.
Epistemological lines and their implications for education
This article seeks to expose the epistemic principles of the scientific method from Mario Bunge, given that epistemology supports the postulates of schools like that of Frankfurt —with its main exponents: Adorno, Marcuse, Horkheimer, from the perspective of critical thinking, and thinking about capitalism — and the French epistemological trend — with its exponents: Michel Foucault, Gaston Bachelard and Louis Althusser. These postulates allow us to elucidate the implications for education from critical knowledge, as this is a complex activity involving different variables: actions, ideas, feelings, people, objects and institutions.